Voorbereiding

Een zeer geoefende zwemmer doet rond de dertig minuten over 2 kilometer. Een minder getrainde zwemmer doet daar al gauw zestig minuten over. Schoolslag in het algemeen aanmerkelijk langzamer dan borstcrawl. Kies een afstand die past bij jouw zwemkwaliteit en mate van geoefendheid. Echter is het bij ons mogelijk om tijdens de race in plaats van de geplande 2200 meter over te stappen naar de 1000 meter.
 

DTP-prik (tetanusprik)

Het is goed om te controleren of je in de laatste tien jaar een DTP-prik (in de volksmond: tetanusprik) hebt gehad. Indien dit niet het geval is raden we aan deze in de voorbereiding wel te halen. Zoek daarvoor contact met de GGD in jouw omgeving.

Bereid je voor met Mijnzwemcoach.nl!


Doe jij mee aan de Swim to Fight Cancer dit jaar? Wil je goed voorbereid aan de start verschijnen? Dat kun je doen met een goede voorbereiding via Mijnzwemcoach.nl. Met het trainingsprogramma van Mijnzwemcoach.nl kun jij trainen om jouw zwemtechniek en conditie te verbeteren. Dan zwem jij straks prima voorbereid door het open water!

Trainingsschema’s uitproberen?

Speciaal voor Swim to Fight Cancer biedt de KNZB jou vier trainingsschema’s gericht op het zwemmen van 2 kilometer aan om uit te proberen. Mijnzwemcoach.nl heeft deze trainingsschema’s ontwikkeld voor het trainen voor een evenement in open water.  24 Trainingsschema’s ter voorbereiding op de Swim to Fight Cancer. Indien de vier proeftrainingen bevallen kun je het complete pakket bestaande uit 24 trainingen via Mijnzwemcoach.nl aanschaffen. Kosten hiervoor zijn € 15,- waarvan € 2,50 ten goede komt aan Fight cancer! Gedurende 6 maanden kun je gebruik maken van deze trainingsschema’s. 

Mijn Zwemcoach